Collymore
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

I trogen minnet av Halton Martins liv

Go down

I trogen minnet av Halton Martins liv Empty I trogen minnet av Halton Martins liv

Post  Admin Tue Mar 20, 2018 10:34 pm

Av Stanley Collymore

Vi var inte bara släktingar som växte upp i samma socialt sammanhängande St Andrew-gemenskap i Lakes District, vi var också politiska själbröder, stolta förespråkare i både försvaret och outtröttligt arbetade och kämpade för framsteg av vår gemensamma Black Race, precis som vi också var livslånga vänner.

Nu är du inte längre här bland oss Hal. För Döden har väldigt grymt och helt oväntat tagit dig bort och inte bara från dem som personligen visste och hade ömsesidigt älskat dig, men har också gett ett annat onödigt hinder i den långvariga historien om våra folks betydelsefulla historiska och fundamentalt hjältiska kamp för vår rättmätigt erkännande genom social frigörelse, väsentlig politisk rättvisa och de fortfarande utestående kompensatoriska ekonomiska kraven på slaveri och koloniala reparationer.

Gör dig under hela ditt liv Halton en stalwart fighter för alla dessa saker och mycket mer. Och vad utan tvekan är jag mest uppskattat, mitt nära blodförhållande, långvarig, mycket skön och en oförglömlig vän, kommer att vara din bestående arv Halton Martin.

Du har för tidigt enligt min åsikt Hal, olyckligt och avskyvärt avvärjd denna värld och är därför fysiskt inte längre hos de av oss som kände och älskade dig, men i våra hjärtan och sinnen och våra minnen kommer du och ditt imponerande arv på evigt i den djupa beundran och fullständigt oförskräcklig tillgivenhet för dig inte bara av nuvarande men också, från än ofödda, framtida, lika stolta och oerhört tacksamma generationer Barbadians.

Så farväl och inte farväl, min kära vän och biologiska kusin omfamnade som du nu är av den Allsmäktige Gud och den himmelska trängseln, tills de av oss som för närvarande har överlevt möter dig igen, och den här gången i Celestial Eternity. amen!

Admin
Admin

Posts : 933
Join date : 2012-11-03

https://collymore.forumotion.co.uk

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum